Władek Foltyński: Autor, basista i edukator.

Ma za sobą dekadę pracy dla największych marek na rynku polskim w branży reklamowej (z przystankami na studia filologiczne, kurs trenerski i psychologię w biznesie). Specjalizuje się w brandingu kultury. Jako wykładowca, szkoleniowiec lub mentor realizował projekty edukacyjne, marketingowe, szkolenia i warsztaty dla biznesu, uniwersytetów, fundacji oraz instytucji kultury. Od 15 lat poznaje branżę muzyczną także z perspektywy koncertującego muzyka.

Twórca bloga Muzyk 2.0 – inspiratora dla artystów, którzy sami zarządzają swoją karierą. Dzięki multidyscyplinarnemu podejściu, oferuje muzykom unikalną perspektywę, która łączy wiedzę z rynku muzycznego, antropologii, psychologii, socjologii i historii kultury z biznesowym, praktycznym doświadczeniem. Autor książki „Komunikacja Pozadźwiękowa” – pierwszego, opartego na najnowszych badaniach opracowania o tym, co liczy się w odbiorze występu muzycznego na scenie… poza samą muzyką.

Ma za sobą dekadę pracy dla największych marek na rynku polskim w branży reklamowej (z przystankami na studia filologiczne, kurs trenerski i psychologię w biznesie). Jako wykładowca, szkoleniowiec lub mentor realizował projekty edukacyjne, szkolenia i warsztaty m.in. dla HEMI Music Award, Eastern European Music Academy, Uniwersytetu Jagiellońskiego (w ramach projektów All in UJ, Polikultura, Menedżer Muzyczny i przedmiotu „Wstęp do biznesu muzycznego”), Inkubatora Tak Brzmi Miasto, Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, projektu Innowacyjne Centrum Rozwoju Artysty (Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie filia we Wrocławiu oraz Akademia Muzyczna we Wrocławiu), a także wielu artystów i zespołów. Przez prawie trzy lata współtworzył programy edukacyjne, warsztaty i konferencje dla muzyków i menedżerów pod marką Tak Brzmi Miasto, gdzie odpowiadał również za komunikację z mediami.

Oprócz grania w różnych gatunkowo zespołach, jego misją jest ciągłe sprawdzanie, ile muzyki ukryte jest w gitarze basowej jako instrumencie solowym. I czy drewno, stal i magnes mogą mówić bardziej ludzkim głosem. Gra na gitarze basowej bezprogowej, progowej oraz hybrydzie kontrabasu elektrycznego i basówki – choć każdy dzień zaczyna zwykle od chorałów granych na pianinie. Główne inspiracje czerpie z jazzu, muzyki instrumentalnej, klasyki i minimalistycznej elektroniki – ale okazji do grania szuka wszędzie tam, gdzie słychać szacunek do melodii, swing albo groove.

Do dziś, jako sideman,  występował na jednej scenie z artystami i zespołami od popu, przez R&B po jazz: Szymon Kozikowski, Agata Kuliś, Tomek Nowak, Tomasz Grochot, Dominik Bieńczycki, Big Band Małopolski, Wojtek Pilichowski oraz z popowymi zespołami Demenders, Mateusza Mijala, Ania Sama, Ani Dudek czy Hatbreakers. Zaowocowało to zagraniem kilkuset koncertów na scenach klubowych i festiwalowych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji.

Prywatnie, spełniony mąż, ojciec i fan czerpania ze skarbca ponadczasowości. Zainspirowany na równi Bachem, Jungiem, Heschelem, C.S. Lewisem i Hammarskjoldem oraz poszukiwaniem sensu ponad absurdami codziennego życia – w naturze i górskich wycieczkach, Piśmie i drugim człowieku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.