Witaj, nazywam się Władek Foltyński i dzielę swój czas między granie na basie, pisanie oraz pracę w roli konsultanta marketingowego.  

Od 2016 roku piszę bloga o biznesie muzycznym z perspektywy muzyka (który znajdziesz w sekcji „blog”). Najpierw dzieliłem się na nim moimi doświadczeniami z branży marketingowej, a im bardziej moje życie związało się z muzyką – blog stał się osobistym zapisem tego, jak w bardziej zdrowy i satysfakcjonujący sposób poruszać się drogą artysty. 

Działam na styku muzyki, branży muzycznej i biznesu. Jako basista, grałem i gram mnóstwo ciekawych rzeczy z fajnymi artystami i zespołami. Jako strateg marketingowy i konsultant, od 10 lat pomagam rozwijać markę dużym i małym firmom – ostatnio coraz częściej także z branży muzycznej (artyści, instytucje, mini-labele, sklepy muzyczne).

Uważam, że transfer praktycznej wiedzy z biznesu i przedsiębiorczości, marketingu czy wreszcie psychologii, socjologii i antropologii w stronę muzyków i muzyki jest dziś bardzo ważny. Mimo, że coraz więcej artystów zdaje się wiedzieć „co?”, znacznie mniej wie „jak?”, a stanowczo zbyt mało odpowiada sobie na pytania: „po co?” i „dlaczego?”.

Mam nadzieję, że przynajmniej część swoich odpowiedzi znajdziesz na tym blogu.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

 

 

ja i gitara basowa

DSC_0025

Gram na gitarze basowej bezprogowej i progowej, unikalnej „gitarze kontrabasowej” Marcustico oraz instrumentach klawiszowych.

Piszę i wykonuję autorską muzykę. Od 10 lat również występuję, nagrywam i rozwijam się wokół muzyków – głównie z Krakowa i Śląska. Lubię wiele gatunków, jednak moje serce jest zdecydowanie po stronie jazzu. Muzyka interesuje mnie przede wszystkim jako ścieżka do stania się improwizującym muzykiem i droga wiecznego doskonalenia.

Moja muzyczna ścieżka jest dość nietypowa – z wykształcenia jestem filologiem polskim, długo pracowałem w branży reklamowej, a muzyce zdecydowałem zrobić więcej miejsca po 30-ce. Choć jestem muzycznym autodydaktykiem, czytam nuty, samodzielnie studiuję harmonię i kompozycję. Do dziś, zagrałem kilkaset koncertów na scenach klubowych i festiwalowych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji.

Jako sideman,  wystąpiłem na jednej scenie lub współpracowałem z takimi artystami i zespołami, jak m.in.

 

a978db6867
Stare czasy ;)

Gram na znakomitych basówkach Buzz (Restauracja Gitar) i wzmacniaczach HandBox.

blog Muzyk 2.0: od grania do biznesu

fot. Natalia BajekMam blisko 10 lat doświadczenia jako strateg i specjalista od komunikacji w agencjach reklamowych, gdzie realizowałem projekty i kampanie zarówno dla małych firm, jak i największych, światowych marek. Po drodze były też: filologia polska UJ, kurs trenerski, wystąpień publicznych, studia psychologii w biznesie i praca jako konsultant marketingowy dla firm różnej wielkości.

Przez prawie dwa lata współtworzyłem programy i wspierałem komunikację inicjatyw spod znaku Tak Brzmi Miasto – kursów dla menedżerów, warsztatów oraz konferencji i festiwalu dla nowej branży muzycznej.

W tym czasie:

  • przeprowadziłem około 150 godzin szkoleń w tematach takich jak m.in. podstawy biznesu muzycznego, marketing i budowanie marki,
  • wykładałem i mówiłem publicznie do studentów i słuchaczy m.in. na konferencji Tak Brzmi Miasto, Artist’s & Manager’s Summer Camp, podczas Eastern European Music Academy, festiwalu Graj(mi)Dół, na różnych warsztatach muzycznych czy na Uniwersytecie Jagiellońskim (w ramach projektów Menedżer Muzyczny, All in UJ, Polikultura oraz przedmiotu „Wstęp do biznesu muzycznego”),
  • występowałem w mediach jako jako rzecznik konferencji i festiwalu Tak Brzmi Miasto, m.in. w Programie 3 Polskiego Radia, Czwórce, Radiofonii, Radio Kraków, UJot FM, TVP Katowice,
  • pisałem opracowania  i artykuły oraz przeprowadzałem wywiady, które ukazywały się w takich czasopismach, jak m.in. Top Guitar, Media i Marketing Polska, Brief, Marketing w praktyce.
  • pracowałem jako konsultant marketingowy z mini-labelami, artystami i fundacjami związanymi z branżą muzyczną;

Zrzut ekranu 2019-01-25 o 01.11.37Naturalnym połączeniem wszystkich tych dziedzin jest blog, który znajdziesz na tej stronie.

Moją misją, obok inspirującego pisania o życiu muzyka,  jest dostarczenie artystom narzędzi ze świata psychologii, marketingu i dużego biznesu, które pomogą im zbudować satysfakcjonującą karierę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.