Witaj, nazywam się Władek Foltyński i Działam na styku muzyki, branży muzycznej i biznesu. swój czas dzielę głównie między granie i pisanie.  

• Jako basista, od lat kreatywnie wypełniam niskie pasmo w okołojazzowych i popowych zespołach, a także sprawdzam, ile muzyki da się wycisnąć z basu w solowym graniu.

• Jako autor i copywriter, od ponad dekady pomagam rozwijać markę dużym i małym firmom – tworząc teksty i koncepty marketingowe, które intrygują i sprzedają. Okazjonalnie, wspieram także artystów w odnalezieniu się w świecie marketingu (poprzez szkolenia, artykuły i książki).

 

Posłuchaj, jak i gdzie x gram

Sprawdź ofertę x copywritingu

 

Fascynuje mnie, jak działa muzyka „od kuchni”. Dlatego to, co znajdziesz na tej stronie to nie tylko pisanie o muzyce dla muzyki, ale i o jej burzliwych związkach z psychologią, antropologią, reklamą, historią kultury, duchowością, biznesem i przedsiębiorczością. Bo pomimo, że coraz więcej artystów zdaje się wiedzieć „co?”, znacznie mniej wie „jak?”, a stanowczo zbyt mało odpowiada sobie na pytania: „po co?” i „dlaczego?”.

Mam nadzieję, że przynajmniej część swoich odpowiedzi znajdziesz na tym blogu. I tak jak dla mnie, stanie się dla Ciebie osobistym zapisem tego, jak w bardziej zdrowy i satysfakcjonujący sposób poruszać się drogą twórcy.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Przeczytaj wywiad sprzed kilku lat, w którym mówię o filozofii tego bloga:

https://maciejwojtas.pl/wf/

Przeczytaj rozmowę, w której opowiadam o wizji rynku muzycznego, w którą wierzę i wyzwaniach pandemii:

http://karnet.krakow.pl/artykul/784/niesamowita-siec-wsparcia

 

ja i gitara basowa

DSC_0025

Gram na gitarze basowej bezprogowej i progowej, piszę i wykonuję autorską muzykę. Od 10 lat również występuję, nagrywam i rozwijam się wokół muzyków – głównie z Krakowa i Śląska. Lubię wiele gatunków, jednak moje serce jest zdecydowanie po stronie jazzu i instrumentalnych form. Muzyka interesuje mnie przede wszystkim jako pole eksploracji i ścieżka do stania się improwizującym muzykiem.

Moja muzyczna historia jest dość nietypowa – z wykształcenia jestem filologiem polskim, a pierwsze podejście do zawodowego grania miałem tuż po studiach. Mimo szybkiego wskoczenia w grono zawodowców, z różnych powodów nie wyszło – myślałem, że umiem już wystarczająco dużo (nie umiałem), jednocześnie nie potrafiąc przetrwać finansowo pierwszych pustych plam w graniowym  kalendarzu. Potem, długo pracowałem w branży reklamowej, ale muzyka ciągle wzywała – zdecydowałem się zrobić jej na nowo więcej miejsca kilka lat temu. Do dziś, zagrałem kilkaset koncertów na scenach klubowych i festiwalowych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji.

Jako sideman,  wystąpiłem na jednej scenie lub współpracowałem z takimi artystami i zespołami, jak m.in.

 

a978db6867
Stare czasy ;)

Gram na znakomitych basówkach Buzz (Restauracja Gitar) i wzmacniaczach HandBox.

blog Muzyk 2.0: od grania do biznesu

fot. Natalia BajekFinalnie, mam ponad 10 lat doświadczenia jako strateg i copywriter w agencjach reklamowych, gdzie realizowałem projekty i kampanie zarówno dla małych firm, jak i największych, światowych marek. Po drodze były też: filologia polska UJ, kurs trenerski, wystąpień publicznych, studia psychologii w biznesie i praca jako konsultant marketingowy dla firm różnej wielkości.

Przez prawie dwa lata współtworzyłem programy i wspierałem komunikację inicjatyw spod znaku Tak Brzmi Miasto – kursów dla menedżerów, warsztatów oraz konferencji i festiwalu dla nowej branży muzycznej.

Mimo ciekawych doświadczeń, było tego tak dużo, że doszedłem do etapu upraszczania: obecnie najcenniejsze zawodowo są dla mnie granie i pisanie (zarówno autorskie, jak i komercyjne).

W tym czasie:

  • przeprowadziłem około 150 godzin szkoleń w tematach takich jak m.in. podstawy biznesu muzycznego, marketing i budowanie marki,
  • wykładałem i mówiłem publicznie do studentów i słuchaczy m.in. na konferencji Tak Brzmi Miasto, Artist’s & Manager’s Summer Camp, podczas Eastern European Music Academy, festiwalu Graj(mi)Dół, na różnych warsztatach muzycznych czy na Uniwersytecie Jagiellońskim (w ramach projektów Menedżer Muzyczny, All in UJ, Polikultura oraz przedmiotu „Wstęp do biznesu muzycznego”),
  • występowałem w mediach jako jako rzecznik konferencji i festiwalu Tak Brzmi Miasto, m.in. w Programie 3 Polskiego Radia, Czwórce, Radiofonii, Radio Kraków, UJot FM, TVP Katowice,
  • pisałem opracowania  i artykuły oraz przeprowadzałem wywiady, które ukazywały się w takich czasopismach, jak m.in. Top Guitar, Media i Marketing Polska, Brief, Marketing w praktyce.
  • pracowałem jako konsultant marketingowy i copywriter z mini-labelami, artystami i fundacjami związanymi z branżą muzyczną;


Naturalnym połączeniem wszystkich tych dziedzin jest blog, który znajdziesz na tej stronie
. Miłego czytania!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.